Yrityksen nettisivuihin on tärkeää panostaa, sillä niiden kautta saadaan asiakkaita ja nettisivut toimivat myös markkinointivälineenä. Jokaisen yrityksen tuleekin pysyä mukana maailman kehityksessä, sillä myös nettisivut modernisoituvat jatkuvasti. Uusia ominaisuuksia kehitetään ja näillä ominaisuuksilla voidaan vaikuttaa muun muassa käyttäjäkokemukseen.

Kun uusi potentiaalinen asiakas klikkaa itsensä yrityksen verkkosivuille, on hyvän ensivaikutelman synnyttävä välittömästi. Tällöin yrityksellä on paremmat mahdollisuudet saada myyntiä ja sitä kautta voittoa. Jos nettisivuja on hankala käyttää, eikä niiltä tunnu löytyvät tärkeää tietoa, asiakas vaihtaa nopeasti toiseen yritykseen. Nettisivujen on siis oltava ehdottoman modernit. Lue siis eteenpäin, niin saat vinkkejä ammattimaiselle verkkosivustolle, joka houkuttelee asiakkaita.

Nettisivukehitys

Perinteinen tyyli on, että yrityksen nettisivuja kehitetään projektiluontoisesti projektitiimin sisällä. Yrityksen nettisivujen kohdalla voi varautua siihen, että niin aikatauluihin kuin budjettiin tulee muutoksia. Tällainen perinteinen nettisivukehitys onkin riskialtista, sillä siihen kuluu paljon työtunteja ja sitä kautta myös rahaa. Monesti projektitiimi lähtee kehittämään nettisivuja design edellä, eli tällöin sisällölle ei jää tarpeeksi tilaa. Moderni tapa toimia on täysin päinvastainen. Sisältö on kaikista tärkeintä ja sen jälkeen tulee design.

Nettisivukehitys voi projektiluontoisuuden sijaan olla jatkuvaa. Kun muutoksia tehdään koko ajan, eivät ne ole kerralla niin suuria. Jatkuva muutos takaa myös sen, että nettisivut pystyvät vastaamaan maailman muutoksiin välittömästi. Tällainen jatkuva nettisivukehitys ei myöskään vaadi suurta ammatillista osaamista yrityksen taustalla, sillä pieniä muutoksia voi halutessaan tehdä vaikka itse. Suurten muutosten kohdalla on luonnollisesti järkevää käyttää ammattilaisia apuna, mutta sisällön muokkaaminen onnistuu keneltä tahansa. Kun nettisivut ovat aina ajan tasalla, tulee niistä ammattitaitoisempi kuva. Tämä onkin tärkeää, sillä monesti asiakas muodostaa mielikuvan yrityksestä juuri nettisivujen perusteella. Jos nettisivuilla on vaikkapa vanhaa tietoa, ei asiakas uskalla luottaa yritykseen.

Jos yritys siis haluaa pysyä mukana kehityksessä, on tärkeää uudistua jatkuvasti. Myös uudet palvelut tai tuotteet voi lisätä nettisivuille itse heti, kun ne ovat saatavilla. Tähänkään ei tarvita ammattilaisten apua, sillä kuka tahansa yrityksessä voi opetella tekemään pieniä muutoksia omatoimisesti. Se onkin järkevää niin yrityksen ajankäytön kuin kulujen seurannan vuoksi.